وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟

تاریخ : شنبه 05 مهر 1399 زمان : 13:00 | بازدید : 72
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

آموزش ساخت و راه‌اندازی یک وب‌سایت وردپرس

 

وردپرس یکی از چندین پلتفرم و سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت است که به صورت آماده و رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. درواقع با استفاده از وردپرس می‌توانید بدون دانش برنامه‌نویسی و طراحی وب‌سایت، یک وب‌سایت حرفه‌ای را طراحی کنید. در نظر داشته باشید که از وردپرس می‌توان برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های شخصی، بلاگ، وب‌سایت‌های فروشگاهی و دیگر انواع وب‌سایت استفاده کرد.

 

وردپرس یک سیستم کاملاً متن‌باز است که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده و در طول سال‌های متمادی، با همکاری بهترین برنامه‌نویسان این رشته، به‌روزرسانی شده است. با توجه به آمار جهانی می‌توان اعلام کرد که حدود ۱۰۰ میلیون وب‌سایت در سراسر جهان از این پلتفرم مدیریت و انتشار اطلاعات استفاده می‌کنند.

 

چرا وردپرس؟

 

آموزش ساخت و راه‌اندازی یک وب‌سایت وردپرس

 

شاید ساده‌ترین پاسخی که بتوان به این پرسش داد، در محبوبیت بالای این پلتفرم خلاصه شده باشد. محبوبیت بسیار زیاد وردپرس باعث شده تا عملاً مشکلات این سیستم مدیریت محتوا، در کمترین زمان ممکن حل شود.

 

به‌روزرسانی‌های همیشگی وردپرس باعث می‌شود تا شما به‌عنوان یک کاربر عادی، نیازی به دانش برنامه‌نویسی برای حل مشکلات وب‌سایت خود نداشته باشید و بتوانید به‌جای موضوعات تکنیکی، بر روی اطلاعات حیاتی وب‌سایت خود تمرکز کنید.

 

بیش از هزاران پوسته (تم) مختلف برای وردپرس طراحی شده که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند. گزینه‌های حرفه‌ای، راحتی در استفاده، به‌روزرسانی‌های همیشگی و البته امنیت بسیار بالا، از جمله دلایل اساسی انتخاب وردپرس به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت در جهان است.

 

قدم اول؛ انتخاب دامین

 

آموزش ساخت و راه‌اندازی یک وب‌سایت وردپرس

 

قدم اول در طراحی و ساخت یک وب‌سایت، انتخاب یک دامنه مناسب است. دامنه‌های.ir که به وب‌سایت‌های ایرانی اختصاص دارد، بسیار ارزان‌قیمت هستند و می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای وب‌سایت‌هایی با بیننده‌های کم باشند.

 

از سوی دیگر دامنه‌های.com و.net، محبوبیت بین‌المللی دارند و برای وب‌سایت‌های پربیننده مناسب هستند. هرچند در پایان این وب‌سایت شما است که به پسوند دامنه، مرجعیت و اهمیت می‌بخشد.

 

در نظر داشته باشید که استفاده از کلمات با معنی، ریتمیک و کوتاه می‌تواند در به یاد ماندن دامنه در ذهن بیننده وب‌سایت، تأثیرگذار باشد. بهتر است به هیچ وجه از انواع خطوط فاصله در دامنه انتخابی استفاده نکنید و همچنین کلماتی را انتخاب کنید که شکل دیکته متفاوتی از آن‌ها وجود نداشته باشد.

 

انتخاب‌هاست

 

آموزش ساخت و راه‌اندازی یک وب‌سایت وردپرس

 

اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت شخصی را دارید، یک‌هاست اشتراکی ارزان قیمت می‌تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد. این هاست‌ها اغلب با هزینه‌ای اندک، فضایی اختصاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

اگر حدس می‌زنید که وب‌سایتی پربیننده خواهید داشت، به‌جای هاست‌های اشتراکی می‌تواند از انواع هاست‌های اختصاصی، فضا‌های ابری و حتی سرور‌های اختصاصی استفاده کنید. این سرور‌ها توانایی بیشتری در نمایش وب‌سایت شما دارند و تعداد زیاد بیننده منجر به کند شدن این سرور‌ها نمی‌شود.

 

بسیاری از شرکت‌ها، هاست تخصصی وردپرس را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این‌گونه هاست‌ها نصب وردپرس به‌صورت خودکار انجام می‌شود. هرچند نصب این سیستم میزبانی وب‌سایت آنقدر ساده است که به راحتی بر روی هرگونه هاستی با فضای لازم، امکان‌پذیر است

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/927533/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D9%88%D8%A8%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش