بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 13:14 | بازدید : 41
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

Image result for بک لینک و سئو

 

مالک یوتیوب است و اگرچه آنها می گویند به پیوندهایی که از ویژگی های خودشان هستند توجه خاصی نمی کنند ، ما فکر می کنیم آنها دروغ می گویند.

 

تجربه ما نشان می دهد که پیوند از طریق Youtube تأثیرات مثبت بسیار چشمگیری دارد.

 

بله ، پیوندها nofollow نیستند. بله ، پیوندهای nofollow هنوز هم می توانند عالی باشند.

 

ابتدا باید فیلم تهیه کنید. برخی از کارشناسان جستجوگرها فکر می کنند که ساخت فیلم بسیار زیاد است ، اما شما می توانید با پرداخت فقط چند دلار به سادگی صداگذاری متن روی Fiverr را بسازید.

 

پس از ارسال ویدیوی خود ، پیوندهایی به وب سایت ، صفحات داخلی و خصوصیات اجتماعی خود را در توضیحات آن بگذارید و حتماً عنوان مناسب و مناسب را به آن اختصاص دهید. طبیعی است که در توضیحات چند پیوند بگذارید:

 

 

انجام این کار در چندین صفحه در سراسر سایت واقعاً می تواند به ایجاد اعتماد ، ارتباط و اقتدار در کل سایت شما کمک کند.

 

اما صبر کنید ، کارهای بیشتری می توانید انجام دهید.

 

شما می توانید فیلم های خود را در صفحاتی که به آنها پیوند داده اید تعبیه کنید و همچنین می توانید فیلم ها را در صفحه 1 رتبه بندی کنید تا فضای بیشتری را اشغال کرده و ترافیک بیشتری ایجاد کنید (به دلیل بالا بودن DA تمایل دارند به راحتی رتبه بندی شوند).

 

برای زمان صرف شده و سود به دست آمده ، پیوندها از ویدیوهای Youtube یکی از بهترین پوندها برای گزینه های لینک رایگان پوند است.

 

پیوندهای شکسته

پیوندهای شکسته پیوندهایی هستند که به صفحاتی که دیگر وجود ندارند پیوند می دهند.

 

شاید وب سایت دیگر حذف شده باشد ، یا شاید آنها فقط URL آن مقاله خاص را تغییر داده باشند. به هر حال پیوند خراب است و این فرصتی برای شماست تا بتوانید پیوندی رایگان کسب کنید.

 

ابتدا باید یک سایت مرتبط با سایت خود پیدا کنید که ممکن است حاوی لینکهای خراب باشد. منابع وب سایت ها ، صفحات لیست و مقالات آموزشی در مورد موضوع شما اهداف خوبی را برای جستجوی پیوندهای خراب ایجاد می کند.

 

به راحتی می توانید همان سایت هایی را که قبلاً در مورد آن بحث کردیم - به صورت دستی ، با اپراتورهای جستجوی Google یا تحقیقات رقبا (به طور کامل در مورد هر دوی اینها بعداً) بیابید.

 

اکنون که برخی از صفحات را پیدا کرده اید ، وقت آن است که پیوندهای خراب را پیدا کنید. برای انجام این کار بدون اتلاف یک زمان ، یک برنامه افزودنی Google Chrome مانند Check My Links را بارگیری کنید.

 

این یکی رایگان است و استفاده از آن آسان است. با فعال شدن ، همه پیوندهای صفحه موردنظر شما را برجسته می کند. سبز به این معنی است که آنها مطابق هدف کار می کنند و قرمز به معنی شکسته شدن است.

 

 

وقتی پیوندی خراب پیدا کردید ، باید برای صاحب سایت ایمیل ارسال کنید و آن را از آن مطلع کرده و صفحه جدیدی را که می توانند به آن پیوند دهند - صفحه خود - به آنها اطلاع دهید.

 

برای توضیح دقیق نحوه انجام این کار و همچنین الگویی که می توانید برای ایمیل های خود استفاده کنید ، به مقاله ما در مورد الگوهای ایمیل سرد مراجعه کنید.

 

این ایمیل ها همیشه منجر به کسب پیوند رایگان نمی شوند ، اما چانه خود را بالا نگه دارید! فرصتهای لینک شکسته زیادی وجود دارد که در واقع می توانند لینکهای بسیار قدرتمندی برای سایت شما باشندبدین معنی که این لینک ، در واقع یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است

دلیل ساختن لینک‌های نوفالو چیست؟

بدون لینک‌های نوفالو، اینترنت پر از اسپم می‌شود.

با ایجاد لینک‌های نوفالو، فقط لینک‌های فالو و طبیعی، در رتبه سایت تأثیر خواهد داشت.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم با ایجاد لینک های نوفالو ارزش بک لینک های مشخص میگردد.

اما این توضیحات به این معنی نیست که هیچ‌گاه از لینک‌های نوفالو استفاده نکنید.

بک لینک با روش کلاه سیاه و سفید چیست؟

بک لینک گرفتن و یا حتی خریدن بک لینک دقیقا مرز بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. سئو کلاه سیاه، به این معنا است که از روش های سیاه و غیر استاندارد برای بک لینک گیری و افزایش رتبه استفاده میکنید. خریدن بک لینک نیز در همین دسته قرار میگیرد.

اما در سئو کلاه سفید  سئوکار سعی می کند که قوانین گوگل را رعایت کند. سئو کلاه سیاه تمرکزش بر روی Link Building  است اما در سئو کلاه سفید تمرکز بر روی Link Earning. 

حقیقت این است که معمولا سئوکاران به صورت ترکیبی از این دو روش را استفاده می کنند که به آن سئو کلاه خاکستری می گویند.

متن لینک (Anchor Text) برای گوگل بسیار مهم است

انکر تکست ها یا کلمه هدف شما برای گوگل بسیار مهم است. با انتخاب یک انکر تکست مناسب میتوانید جایگاه و میزان رشد و کلیک سئو خود را تعیین کنید.

بهتر است  از ترکیب طبیعی حالت های رایج در فضای اینترنت برای متن های لینک شده استفاده شود. از مهمترین ترکیبات رایج می توان به اعتبار نامه (Domain Authority) اشاره کرد.

ارزش لینک ها و تاثیر آن بر جایگاه شما ارتباط مستقیمی با اعتبار دامنه ای دارد که به شما لینک داده است و هرچه اعتبار آن دامنه بیشتر باشد تاثیرش بر جایگاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

اعتبار صفحه (Page Authority):

شباهت اعتبار صفحه به اعتبار دامنه بسیار زیاد می باشد، اما برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه می شود. این امکان وجود دارد که دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد اما آن صفحه ای که شما از آن لینک دریافت کرده اید  دارای اعتبار پایینی در همان دامنه باشد.

 

 

 

برخی از فاکتورهایی که برای تعیین اعتبار دامنه لحاظ می شوند عبارتند از:

•نوع دامنه

•عمر دامنه

•تعداد بک لینک های دریافتی

•فعالیت در شبکه های اجتماعی

•تعداد لینک های خروجی و غیره.

تعداد لینک های خروجی

احتمال این که هر دامنه ای که به شما لینک می دهد به سایت های دیگری نیز لینک داده باشد وجود دارد. در واقع با افزایش تعداد سایت هایی که در یک صفحه یا در کل یک دامنه لینک شده اند، ارزش و اعتباری که به هریک از آنها می رسد کاهش خواهد یافت.

ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده یکی از مواردی است که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد و سعی می نماید تا در فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند.

مکان بک لینک

محل قرار گیری بک لینک در یک سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. لینک شما در محتوای یک مقاله، احتمالا در سایدبار یا حتی فوتر قرار گرفته باشد.

باید توجه داشته باشید که ارزش لینک هایی که در محتوای صفحه هستند در قیاس با لینک های موجود در سایدبار و فوتر بالاتر می باشد.

در لینک بیلدینگ ویژگی هایی وجود دارد که می توان گاهی آن ها را برای لینک ها اعمال نمود. یکی از این ویژگی ها، ویژگی nofollow نام دارد. هنگامی که شما لینک nofollow دریافت می کنید، به عنوان یک کاربر متوجه تغییر خاصی نخواهید شد، اما اگر به کد لینک دقت کنید، تغییر کوچکی در آن می بینید.

 

به کد rel="nofollow" در زیر دقت کنید. بک لینک چیست این کد به گوگل می فهماند که این لینک را نباید در PageRank استفاده کند. در واقع، این کد به گوگل اطلاع می دهد که نباید به این لینک اعتماد کند و آن را برای رتبه بندی به حساب بیاورد. در نتیجه، لینک های nofollow تاثیری در رنکینگ گوگل ندارند.

 

<a href="http://www.example.com" rel="nofollow">Example</a>

دلیل استفاده یک سایت از کد nofollow مربوط به موقعیتی می شود که در آن، مدیر وب سایت به علت تعدد لینک ها در صفحه، کنترل و مدیریت آنها را از دست می دهد. به عبارت دیگر، آنها نمی خواهند مهر تایید خود را بر روی وب سایتی بزنند که هیچ اطلاعی از اعتبار آن ندارند. استفاده از لینک nofollow مرسوم تر از آنچیزی است که شما تصور می کنید. در زیر میتوانید مکان های مرسوم استفاده از کد nofollow را مشاهده کنید:

 

قسمت دیدگاه های وبلاگ

مطالب و پُست های فروم ها

قسمت نظرات کاربرانِ مهمان

صفحات قابل ویرایش ویکیپدیا

صفحۀ Yahoo! Answers

امضا موجود در مطالب کاربران مهمان

کاربران می توانند به راحتی لینک های خود را در هر کدام از این مکان ها استفاده کنند و به علت حجم زیاد لینک های ثبتی، بررسی تک تک لینک ها عاقلانه به نظر نمی رسد. بنابراین برای اینکه اسپمر ها نتوانند از این موقعیت سوء استفاده کنند، مدیران وب سایت ها ترجیح می دهند ویژگی nofollow را به لینک های ارسالی کاربران اعمال کنند.

 

یکی دیگر از کاربرد های لینک های nofollow برای اهداف تبلیغاتی (لینک هایی که بایت قرارگیری شان در یک وب سایت، پول دریافت شده است) می باشد. بنابراین، اگر شما یک بنر تبلیغاتی در یک وب سایت اجاره کرده اید که به وب سایت شما لینک شده است، گوگل می گوید که باید لینک آن بنر، nofollow باشد تا این لینک تبلیغاتی تاثیری در PageRank سایت تبلیغ شده، نداشته باشد. دلیل این کار این است که گوگل می گوید لینک های تبلیغاتیِ خریداری شده نباید تاثیری بر نتایج اُرگانیک یک وب سایت داشته باشند.

 

اخیراً گوگل این قانون خود را برای لینک های موجود در پُست های اخبار، مقالات، فهرست های راهنما و پُست های ریپرتاژ گسترش داده است. موارد ذکر شده، مکان هایی هستند که استفاده از لینک nofollow در آنها توصیه می شود.

 

شما باید بدانید لینک هایی که به صورت nofollow به اشتراک گذاشته می شوند مانند لینک های مستقیم در رتبه بندی و نتایج اُرگانیک وب سایتتان موثر نیستند. گفته های بالا به این معنی نیست که لینک های nofollow بی ارزش اند. به هر حال، کابران معمولی هیچ گاه متوجه nofollow بودن لینک های نمی شوند و ممکن است واقعاً بر روی لینکتان کلیک کنند و به وب سایت شما مراجعه نمایند. می توان گفت این ویژگی، نکتۀ مثبت تبلیغات اینترنتی است. با این وجود شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا بیشتر لینک های وب سایتتان nofollow نباشد تا توسط کاربران و گوگل دنبال شود.

 

لینک بیلدینگ چگونه می تواند برای تجارت من سودآور باشد؟

لینک بیلدینگ چگونه می تواند برای تجارت من سودآور باشد؟

 

همانطور که گفتیم لینک ها عوامل بسیاری مهمی در رتبه بندی وب سایت ها هستند. به این ترتیب می دانیم افزایش تعداد لینک های با کیفیتِ بالا می تواند تاثیر بسیاری بر رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجوگر داشته باشد.

 

هرچند دریافت لینک برای وب سایت امری زمان بَر است و در کوتاه مدت نمی تواند پاسخگوی نیازهای تجاری شما باشد اما این کار مزایایی را برای تجارتتان به دنبال دارد.

 

برقراری روابط

گاهی اوقات لینک سازی سبب آشنایی با وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط با تجارت شما می شود. این آشنایی معمولاً از طریق تبیلغ و معرفی چیزی که به تازگی خلق کرده اید بوجود می آید مانند یک مطلب یا یک اینفوگرافیک. هدف اول این آشنایی ایجاد لینک است، اما همین لینک بیلدینگ می تواند سبب آشنایی شما با یکی از موثرترین وب سایت های موجود در زمینه کاری تان شود. در نتیجۀ این آشنایی شما لینکی با کیفیت به دست می آورید که مهر تاییدی بر تجارت شماست. حتی اگر این لینک برای لحظه ای ایجاد شود، باز هم ارزشمند است چرا که شما توانسته اید برای تجارت خود یک مُبَلِغ معتبر پیدا کنید.

 

ارسال ترافیک

ما دربارۀ تاثیر لینک بیلدینگ سئو چیست بر روی رتبۀ وب سایت صحبت کردیم، اما دربارۀ تاثیر لینک بیلدینگ بر روی ترافیک وب سایت چطور؟ یک لینک با کیفیت در یک وب سایت معتبر می تواند آمار بازدیدکنندگانتان را نیز افزایش دهد. اگر وب سایتی که لینک شما را در صفحه خود قرار می دهد در تجارت شما فعالیت داشته باشد، شانس اینکه مشتریان بیشتری نیز به دست آورید افزایش می یابد. در این موقعیت، ارزش یک لینک وابسته به سئوی آن نیست، بلکه به مشتریان آن بستگی دارد. یکی از مثال های بارز در این زمینه، مطلبی از یک کاربر مهمان به اسم "مایکل السبرگ" در وبلاگ Tim Ferriss است. تیم فریس بعدها مطلبی را دربارۀ همین پُست در مجلۀ فوربس منتشر کرد که در آن از اهمیت این پُست می گفت. وی در مطلب خود نوشت:

 

بینِ داشتنِ مخاطبان بسیار و داشتن مخاطبان کمتری که علاقۀ بسیاری به تجارت شما دارند، تفاوتی وجود دارد. به عبارت دیگر، کاربران یک وبلاگ همانقدر به مطالب شما توجه نشان می دهند که مخاطبان شبکه CNN آن شبکه را دنبال می کنند، حتی اگر تعداد مخاطبان گروه دوم بیشتر باشد.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش